lördag 27 december 2008

WIP jul

Under jul och mellandagarna måste man ju ha lite att sticka på. Detta grafitgrå stycke började jag på under julaftonens eftermiddag. Det ska bli en kofta från Garnstudio i alpacka. Kommer troligen att göra om lite på bakstycke samt ärmar, men det är i tänkarfasen just nu.

Alpackan är direktimporterad via en mycket god vän från Peru. Den är sååååå mjuk.





Nästa projekt skulle ha startats under början av december men jag stickade ju flättröja för fullt så denna fick stå tillbaka. Det är flätor på denna med och idén har jag tagit från boken Sticka mera. Jag har ändrat mönstret något, men det är fortfarande mycket likt.

Den stickas i Rowan scottish tweed 4ply. Lite hårt just nu, men det kommer säkert att bli bra när det är tvättat i sidentvålen.


-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du stickar så fina koftor! Jag behöver nog aldrig mer leta efter mönster själv, det är bara att gå in här och se vad du stickat. Allt är verkligen kanonfint!

Samtal från min trädgård sa...

Ja, alpacka är så mjukt. Håller precis på att virka en kant på min sjal med alpacka.