tisdag 27 januari 2009

35,5 grader varmt i vattnet.

Mums vad det var skönt för en sönderarbetad och trött rygg och för den delen en hel kropp ner i det vattnet. Det var helt fantastiskt att sänka sig ner i det varma vattnet och bara flyta runt. Efter lite trasslande och en del "gnäll" har jag blivit lovad att få gå på varmvattengympa varje tisdag, nåja 10 gånger under våren på arbetstid.

Har drabbats av ryggvärk, smärta i nacke, axlar, skuldror, vader. Ja, nämner ni någon del på kroppen så har jag säkert en öm punkt där. Efter nästan ett års arbetande i fel ställning. Är man kort, jaja så kort är jag inte. 165 cm över havet så kan man drabbas av ond rygg. Stå på tå för att nå och så fel höjd på tangentbord och dator, då lyfter man axlar i en mycket position, testa själv. Då blir det så här.

Men nu är våren inplanerad, varmvattengympa i den där fantastiska poolen på tisdagar. Yoga på söndagkvällar. Det ska bli så gott att få ordning på rygg och nacke.

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vad bra med vattengympan! Hoppas nu att det hjälper så du får må bättre framöver!

Samtal från min trädgård sa...

Det låter som en bra kombination, ta hand om dig själv på ett bra sätt.

Inger sa...

Hoppas du får hjälp av detta att bli av med det onda.Själv ska jag få massage på jobbet några gånger undet våren.