fredag 6 februari 2009

Café, massage och TGIF

Idag var ledig dag. Jag började morgonen med några varv på diamondsjalen, fortfarande liggandes i sängen. Upp till en lätt frukost då jag visste att svärmor skulle bjuda på lunch idag. Iväg i snömodd till massage i en timme. Åh vad underbart. Vet ni att man kan få massage på "gamnacke-muskulaturen" ?? Ajajaja vad ont det gjorde, men efteråt känns halsen mera mjuk.

Lunch och fika med KM och svärmor. Spanade böcker på akademibokhandeln och blev mycket sugen på 2 nya stickböcker. Hmm får nog vänta till nästa månad. Allt behöver ju inte inhandlas på årets första lön.

Vidare ner till Waynes där jag satt ensam rätt länge. Som tur var dök det upp ett efterlängtat gäng från min sida sett. Prat, skratt, funderingar över livets stora händelser och tvära kast så gick jag därifrån fylld med energi. Hoppas att även jag delade med mig av min. Efter mycket funderande ikväll och mätande så blev faktiskt diamondsjalen avmaskad. Insåg att den verkligen inte behöver vara lika stor som den första. Men det är fortfarande lika många rapporter stickade men på tunnare sticka.

När man avslutar något får man ju starta upp något nytt, Eller hur!!
För några veckor sedan fick jag ta del av ett mönster på en virkad sjal - Ananassjalen och jag har varit så sugen på att starta den. Men jag hade lovat mig själv att inte börja innan minst ett projekt var klart och nu är två klara. Dels diamonsjalen i senapsgul färg och ett par petrolblå muddar (ska tillverka ett par längre muddar, men jag var tvungen att provsticka mönstret).

Är inne i något alpackastimm just nu. Allt stickas i alpacka om det går. Jag har nu tre projekt på gång i alpacka. Dels Inca tops, plassards alpacka och nystartat projekt i Tynn alpacka.
Tre olika fabrikat och tre olika nyanser, men nästan samma grovlek. UNDERBART!

3 kommentarer:

Inger sa...

Det är ju tillåtet att börja på något nytt så fort man får lust med det,tycker jag.Sen kan det ju vara bra om något avslutas också förståss.

Anonym sa...

Ja, visst var det ett trevligt sitckafé idag! Jag blev så glad när jag klev in på Waynes och fick se er sitta där.

Härligt med massage! Jag har också några pass inbokade längre fram i vår, en födelsedagspresent från Erik som jag inte kunnat utnyttja tidigare. Ser verkligen fram emot det! :)

Och jag ser även fram emot att se ananassjalen i din tappning!

Ses på söndag!

Sanna T Sköld sa...

Låter som en härlig ledig dag. Här är det snöskottning igen, men vitt och ljust blir det.

Kramar
Sanna