tisdag 17 februari 2009

Grönt är skönt

Jag stickar / virkar visst på tre gröna WIP just nu. Kan det vara längtan efter våren eller är jag bara helt såld på grönt just nu. Har ett obörjat projekt oxå i grönt garn. Överst är det min "ananassjal", virkas med nr 4 och i tynn alpakka. 5 nystan har jag och jag har tänkt att virka upp dem alla. Stor vårsjal ser jag fram emot.

Nästa projekt har jag visat tidigare. Den har fått ligga ett tag då jag hade svårt att besluta mig för om jag skulle sticka ärmarna på vanligt sätt eller med magig-loop. Det blev magic-loop till slut och jag kan nog inte påstå att det går fortare, men ärmarna blir identiska iallafall.

Bak och framstycke är klara och jag har börjat med polokragen. Lite tankearbete kommer att krävas för jag är inte säker på längre att jag vill ha polokrage. Får nog fundera innan jag fortsätter att sticka på den.
Jodå, ryggen är bättre. Ska vara hemma en vecka till och tiden går väldigt långsamt, men det kan jag behöva lära mig. Att ta det lite lugnt emellanåt. =)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina projekt på gång !
Grönt får en att längta efter våren ...

Inger sa...

Skönt att höra att det är bättre med ryggen.Tur att du har något att pyssla med under tiden.

Anonym sa...

Grönt är härligt!!! Trotsade dock det gröna idag när jag köpte lite garn här i Sydney.

kramar
Sanna just ni i Australien