torsdag 12 februari 2009

Långtråkigt

jag är nog ingen människa som vill vara hemma hela dagarna. 4 dagen som jag är sjukskriven och jag klättrar på väggarna. Har försökt att lite försiktigt plocka undan saker i hemmet. Det går långsamt och med bestämda rörelser, men det går =).
Har börjat ett nytt projekt "diskbråckströjan" numera kallad. Stickas på stickor nr 6, i ett fantastiskt garn inköpt från det stora landet i väster. Det är en blandning av merino och silke. I en grön nyans (någon som är förvånad).

Ska försöka på mig att ta bilen och handla mat. Det ekar tomt i kylskåpet och jag är sugen på visa saker som definitivt inte finns hemma just nu. Får se om jag får trängas med pensionärer och småbarnsföräldrar med skrikande barn. Det är bara att ta på sig ipod:en och börja handla.

2 kommentarer:

Inger sa...

Småbarnsfamiljer med skrikande barn tycker jag man mest stöter på under sen eftermiddag,kväll(i affärer alltså)och det kan ju vara förståligt.Den andra kategorin är kanske tystare men tar större plats.

Anonym sa...

Skönt att höra att du blev sjukskriven. Jag ska se vilken dag som vi kan ta oss ner till era trakter!
Kram