söndag 22 mars 2009

Froggning

Emellanåt tar det väldigt lång tid innan man vågar någonting. Efter nästan 1 års väntan att fatta mod, fann jag styrkan idag att frogga lite. Inte hela koftan jag lovar =) Däremot en ärm och sedan axelsömmarna som jag gjorde om. Nu verkar det som om övre delen på koftan sitter bättre på mig och jag kan börja plocka upp maskor runt ärmarna igen.

Det var inte så svårt så nu undrar jag varför jag har väntat så länge. Men visa projekt verkar behöva tänktetid innan man kommer igång igen. Nu är det bara att ladda batterierna och sätta igång och sticka med två nystan igen.
Edit: Garnet jag stickar med heter Kauni, danskt ullgarn som är lite strävt så det rekommenderas inte att ha nära halsen. Men funkar bra till plagg och axelvärmare.

4 kommentarer:

Sommarfröken sa...

Jag tror jag blir tokig!! Så fina, underbara och vackra färger!! Jag är galen i färg och speciellt när de skiftar som i din kofta!
Hoppas verkligen att den blir bra och att di kommer att gilla den!
Kram från färgtokig Sommarfröken!!

Anonym sa...

Härligt! Ibland måste plaggen ligga till sig innan man orkar ta tag i dem igen. Färgerna är supersnygga och själva koftan kommer säkert att bli lika fin den när du är klar med ändringen.

Inger sa...

Det är väl så att man kommer av sig när det inte blir som man tänkt sig.Jag är jättesugen på att sticka något liknande själv.(men det är ju jättemycket som jag är sugen på.)

Anonym sa...

Vilka färger! Vad är det för garn? Jag blev jättesugen själv....