fredag 22 maj 2009

WIP

Nu har jag två WIP på gång. Visserligen finns det en korge med många UFO men inga som känns som bra att plocka upp just nu och starta om på. Jag har efter nästan 2 års vånda och funderingar racat med Yak/Jak mönstret och garn och idag blev livdelen klar. Nu återstår det att sticka ärmar och fixa lite trådar innan ett bad i sidentvålen blir aktuellt.
Då både Stickorren samt Ilsefin har gjort så fina saker av sitt Norosockgarn blev jag sugen på en sjal till min lila vår/höstjacka. Efter en del funderande så kom jag på att jag hade ett mönster liggandes som jag startat på men inte blev nöjd med garnet den gången. Plockade fram mönstret och sedan har det gått undan. Halva nystanet kvar och det verkar bli en bra och lagom sjal att bära under jackan.

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Oj, vad långt du kommit med jak-tröjan! Den blir jättefin!

heidi sa...

jag gillar verkligen mönsterranden på jaktröjan - det ser verkligen jättefint ut!

roligt att du kommit igång med sjalen igen:)