onsdag 29 juli 2009

Gail -total förvirring samt tokfika

Jaha, då har Fröken och jag startar på Gail. Men jag vill påstå att det inte var det enklaste. Om man läser vad kontruktören skriver och sedan ser diagrammet så är det bara att besluta sig för vilken du ska gå på. Efter varv 37 började krånglet för mig. I med en livlina och mittmarkering och sedan var det bara att börja sticka, trodde jag. Vet inte hur många gånger jag har stickat baklänges idag. Tur att vi åkte 40 mil, så att det hann bli några mils funderande. Kanske inte världens bästa bilstickning men jag vill så gärna sticka med Knitpics-garnet. Det är en blanding av silke och alpaka och jag blir lycklig över hur ljuset träffar garnet och hur det känns mot Harmony-stickorna. Har iallafall ikväll i ensamheten i soffan knäckt koden, tror jag ska tilläggas. Får se hur långt Fröken har hunnit imorgon.

Jo, de där avverkade 40 milen består i att vi "kidnappade" svärmor och for till Taxinge slott. Det har blivit ett måste för oss att fara till Mariefred (samt Cornelias fantastiska garnbutik).
Lunch i Mariefred och så en guidad tur med svärmor i garnbutiken. Vi såg reakorgarna och vi såg mycket annat. Slutresultatet blev varsin famn full av Araucania Nature wool.

Taxinge slott tog vi efter garnshoppandet. I skuggan låg det några glada grisar, lagom nedböckade och såg mycket nöjda ut. Vi tittade på tavlor, köpte tokfika som synes på bilderna nertill och satt i slottsparken några timmar, ätandes, drack många koppar kaffe och stickade.

Vi var tre som delade på alla tårtbitar och kakor. =)
Kan meddela att det räckte med en dinkelsmörgås med salami och lite flädersaft till kvällsvikning.

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Inget dåligt fika det där!!

Jag har tagit några varv på Gail idag, men den kräver full uppmärksamhet..

Inger sa...

Låter så mysigt,tänk att ha en sån svärmor.