fredag 14 augusti 2009

Grejar inför skoldax!

bild lånad från Lilla Stickfrossa
Nu börjar det att dra ihop sig och jag känner mig som om jag skulle börja i första klass. Minns ni den där pirrande känslan i magen. Det är den jag har. Jag har i några veckor börjat att beställa böcker, köpa pennor, block, skolväska och försökt att lära mig att hitta i Karlstad.
Har bokat boende och resa till Karlstad och jag har bara 6 arbetsdagar kvar att göra. Jag tyckte i början av Juli när jag fick antagningsbeskedet att det var många veckor kvar. Men nu är det bara 1,5 vecka så ska jag packa för att åka och träffa mina distans-vänner för detta året.
För att förbereda mig lite mer så har KM och jag köpt nya kontorsstolar, satt upp skrivbordet, inhandlat diverse märkliga ting till datorn (skolan kräver ett visst minne, uppkoppling) då jag kommer att läsa mycket hemma och streama hem föreläsningar. Jag hoppas på att jag fortfarande kan använda min bärbara dator och inte behöver ge mig på en stationär. Men vi får se.
Jo, bilden överst på inlägget symboliserar något som jag har lyckats köpa av Stickfrossa idag. Jag har lurpassat på hennes blogg hela morgonen och var som en hök när hon publicerade sidan. Jag har länge gått och önskat mig en snyggare stickväska än alla påsar jag har. Jag måste ju ha något snyggt när jag åker till Karlstad ;)) eller hur?
Nej, bäst att fortsätta att röja i hemmet. Helgen innefattar 60-års fest hos svärmor och KM och jag ska sova i garnbutiken :) . Söta drömmar lär väl vi få.

Inga kommentarer: