lördag 1 augusti 2009

Jak FO


Passar på att blogga Jak-tröjan oxå. Den har varit klar ett tag och jag har myst runt i den under lite kyliga kvällar. Den blev bra och jag är nöjd med mjukheten i garnet efter tvätt i sidentvålen. Däremot har jag upptäckt att tröjan hänger ut sig i nedre resåren. Har köpt resårtråd och ska dra i en sådan. Tycker inte om när tröjan hänger vid höften och ställer ut sig som en liten kjol.

Annars är den perfekt för min lite runda kropp. =)
Har köpte mera av Jak-garnet och grunnar precis på en kofta. Har dock inte bestämt mig ännu om det ska bli en med hålmönster eller ej. Att det ska vara så svårt att bestämma sig emellanåt.

4 kommentarer:

Inger sa...

Så fina de blev både tivoli(fast det visste jag ju redan)och jak-tröjan.Jakgarnet är jag sugen på att prova.

trollmamman sa...

Mmm, den ser underbart härlig ut! Och vilken perfekt passform - avundsjuk... :-)

Boel sa...

Så fina FO:n både Jaktröjan och Tivoli!! Du kommer att se så fin ut i höst!

Boel

liene sa...

Hej! det upptäckte jag med att man måste använda resor tråd när allt var färdig!
Super snyggt!
Passar dig super bra!
mvhliene