lördag 5 september 2009

Livet fortsätter

Måste ju bara berätta att Karlstad var bra. Hittade till och med en garnbutik och lite Silla-garn fick följa med mig hem. Denna gång i en grön nyans. Mycket märkligt!

Annars verkar det som om det är lagom fart på utbildningen. Tycker jag som har gått en galet komprimerad grundutbildning där man läste alla ämnen samtidigt som praktik. Denna gång har jag fått ett schema för hela studieåret. Helt tokigt, men samtidigt mycket skönt att se vad jag ska göra varje vecka hela året. Får till och med jullov och det är jag inte bortskämd med. Känner mig laddad som ni förstår och så upptäckte jag igen att jag trivs väldigt bra med att sitta hemma och läsa och skriva bland mina garner. De ger mig en inre frid och jag vet att jag får sticka några varv när jag har varit "duktig" och skrivit några rader.

Annars har veckan rivstartat med första studieuppgiften i basgrupp. Det gick bra och smidigt.Vi verkar komplettera varandra på ett bra sätt och det är ju en förutsättning för att året ska gå så smidigt som möjligt. Nästa vecka är det ensamstudier och skriva nr 2 av studieuppgifter, ska även gå på fältstudier och se vad de verkligen gör där på operation. Är det fikapaus dagen lång eller inte? Eller som en läkare som jag träffade i veckan uttryckte det - Kom till oss så ska jag lära dig bästa sättet att luxera en höft.
Hmm är inte riktigt säker på att jag verkligen vill lära mig det.

Spännande känns det och jag är motiverad att läsa. Har lyxat torsdag och fredag då det enderad dagen var födelsedag och andra dagen fick jag finbesök från småländska Mariannelund. Det blev inte mycket av dagen efter att besöket hade åkt och jag tog tillflykt på stickcafé istället.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: