onsdag 11 november 2009

Dunder och honung


Jag dricker många stora koppar med honungsvatten. Dunderförkylning har slagit till med stor kraft och jag orkar inte ens sticka. KM är orolig för mig, för det är inte ofta som jag inte stickar. Ligger mest under svärmors hemvävda mysiga yllefilt (Wåhlstedsgarner) och myser. Klurar över livet, utbildningen, vänner och nya plutten Lilla Grå som nu äntligen har fått ett riktigt namn. Svägerskan tyckte Doris och det tyckte vi med. Så nu har vi en Doris.

Världens sötaste. Vad annars!

5 kommentarer:

Inger sa...

Tur att du är vacinerad i alla fall,så det inte är det eländet.Fast sjuk kan man ju bli ändå.

Blipp sa...

Jag vet hur det känns, ligger höggravid och ostickandes under en virkad filt, eller halvsitter rättare, för att få luft genom de igentäppta kanalerna. Krya på dig.

Sanna T Sköld sa...

Hoppas att detta går över snart!!! Inget roligt alls. Doris är såååå söt.

Varma kramar
Sanna

Monica Hansen sa...

Fin Doris!

miaring sa...

Tur att du har en så gosig filt att krypa in under. Krya på dig!