måndag 21 december 2009

Granhammar

eller var det Garnhammar. Garn fanns det helt klart. Vi for på en lördagsutflykt i det klara och fina vädret. Kallt men bra väglag. Vi visste vart vi ville och efter lite letande så fann vi nästan paradiset. Vi klämde och kände på garn i kylan och huuuuu vad svårt det var att bestämma sig. Det fanns alldeles för mycket att välja på men till slut blev det alldeles för kallt i butiken så det var bara att slå till och med snabba steg gå mot varmare hus.
Min skörd av mohairgarn och Leihesterull som fick följa med hem. Ljuvliga färger och jag tror att jag längtade till varmare breddgrader vid inköpet. Vi kom i samspråk med ägaren till djuren och fick gå in i ladan och hälsa på de fantastiskt söta fåren. Det fanns även två fjällkor som jag gärna hade plockat med mig hem. Doch lite stora ;)
Det fanns inte bara garn, lite keramik, ljus och visa ätbara saker. Men inget av det fick följa med hem.

1 kommentar:

Sommarfröken sa...

Du verkar ha haft ännu en härlig helg!
En god jul önskar jag dig!/Sommarfröken