tisdag 29 december 2009

Swallowtail

Min första swallowtail är klar. Den blev redan klar till den 11 december och jag invigde den på Rimforsastrand och den värmde bra trots att den är som en liten axelvärmare. Den är stickad i garn inhandlat i USA. Babyalpacka, roströdfärg och stickor nr 4. Kan mycket väl tänka mig att sticka en till fast större. Nästan 300 yards gjorde jag av med. Stickade in gråa pärlor där det egentligen skulle vara muscher ( men då jag vet att muscher och jag inte alltid är sams så valde jag denna gång den enkla vägen).


3 kommentarer:

Blipp sa...

Mycket vacker, snyggt med lite mindre sjal oxå, tycker jag. Och användbart. Kanske skall jag oxå prova på....

Knit A Little sa...

Å så fint det blev med pärlor istället för muscher!
Jag oroade mig också för muscherna, men det flöt på ganska bra när det väl begav sig. :)
Nästa en tror jag banne mig blir med pärlor nu när du visat hur fantastiskt snyggt det blir. :D

Sanna T Sköld sa...

Så underbart vacker Swallowtail. Jag tror att jag skall göra en till med tiden. Gillar det mönstret förutom muscherna men jag har satt pärlor på den senaste.

Gott Nytt år!!!!