tisdag 26 januari 2010

FO Vågor

Nu är Just enough ruffels klar. Det gick i rasande tempo och det var så skönt att ha en stickning där jag inte behövde tänka någonting. Helt enkelt en meditationssjal. Stickad i dubbeltråd Lucca Fino i den där orangerostfärgen som jag diggar. Stickor nr 6. Fixade lite med mönstret då mitt garn inte var lika tjockt som det som mönsterkontruktören stickat i. Jag gjorde 8 varv på vågen och är mycket nöjd med hur den lägger sig runt halsen.
Hamnar lite ut och in när jag har den på mig. Men vad gör väl det. Dessutom bidrog jag med lite pengar när jag köpte mönstret. 50% av kostnaden går till offren på Haiti.

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag har snart gjort klart min första ruffles-sjal oxå! Och visst är den en ljuvlig meditations-stickning! :)
Stickar min i Drops Delight, blir snyggt randigt! Men det får nog bli en enfärgad sen oxå skulle jag tro.
Hälsningar Sofia